6.6 C
Kołobrzeg
17 listopada 2019
Także.pl
Image default
Społeczeństwo Wiadomości

Rowerowe Pomorze Zachodnie wrzuca wyższy bieg

Blisko pół tysiąca osób na otwarciu trasy rowerowej w maleńkim Godkowie to najlepszy dowód, z jakim utęsknieniem mieszkańcy zachodniopomorskiego wyczekują nowych, a przede wszystkim długich szlaków rowerowych. Właśnie takie są trasy tworzone w ramach zachodniopomorskiej sieci. W ubiegłym roku przybyło kilometrów i nowych odcinków szlaków dla rowerów, przybędzie również w 2019 r.

Velo Baltica, Trasa Pojezierzy Zachodnich, Stary Kolejowy Szlak i Trasa Zielonego Pogranicza (część szlaku Blue Velo), to cztery główne szlaki tworzące Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Realizowany przez Województwa Zachodniopomorskie projekt to prawdziwa rowerowa rewolucja na Pomorzu Zachodnim, która już niedługo będzie liczyła 1100 km tras. Jest to możliwe dzięki temu, że nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane, bądź są budowane przez lokalne samorządy. 

– Za każdym razem, gdy otwieraliśmy kolejne kilometry tras na Pomorzu Zachodnim, spotykaliśmy się z niezwykłym entuzjazmem. Miniony rok pokazał więc, że nasi mieszkańcy i turyści poszukują tych rowerowych szlaków, gdzie wycieczka może być naprawdę długa. To świetny sygnał, bo wraz z finalizacją kolejnych inwestycji zainteresowanie trasami będzie jeszcze bardziej rosło. – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Szlakiem o chyba największym potencjale turystycznym jest Trasa Nadmorska czyli Velo Baltica, prowadząca wzdłuż Wybrzeża Bałtyku. Po połączeniu wszystkich istniejących i budowanych odcinków, na terenie zachodniopomorskiego będzie liczyć około 240 km. W ubiegłym roku szlak został wzbogacony o kilka odcinków jak np. Międzywodzie – Dziwnów (ponad 3,6 km) i Łukęcin – Lędzin (630 m), których wykonanie towarzyszyło przebudowie drogi wojewódzkiej nr 102. Idąc dalej w kierunku wschodnim, kolejnym zrealizowanym odcinkiem jest liczący 370 m łącznik, który Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich zbudował w Kołobrzegu. Dzięki niemu rowerzyści mogą bezpiecznie jechać już od Mrzeżyna do Grąbnicy. Kolejne 7km powstało pomiędzy Darłówkiem a Jarosławcem (koszt ponad 5,2 mln zł), gdzie malownicza trasa przebiega wzdłuż Jeziora Kopań. Zdaniem rowerowych turystów jeszcze większą atrakcją może być szlak zbudowany w Łazach, niewielkiej nadmorskiej wiosce położonej między jeziorami Jamno i Bukowym. Kosztem ponad 5 mln zł powstało tu 6,47 km szlaku prowadzącego do Osiek i Iwięcina.

Wszystkie wybudowane w ubiegłym roku odcinki Trasy nadmorskiej (poza odcinkami wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 102) kosztowały łącznie 10,77 mln zł. Bieżący rok przyniesie na Velo Baltice m.in. budowę i oznakowanie niezwykle ważnego, liczącego ponad 21,5 km odcinka z Mielna do Pleśny. 

Wysokie tempo prac utrzymuje się także na Trasie Pojezierzy Zachodnich. W minionym roku zakończono budowę czterech odcinków tej trasy: Ińsko – Storkowo (długość 2,7 km, koszt 1,2 mln zł), Dargomyśl – Chwarszczany (długość 2,4 km, koszt 2,3 mln zł), oraz Dzikowo – Barlinek (długość 6 km, koszt blisko 3 mln zł) i Siekierki – Trzcińsko-Zdrój (długość 36 km, koszt 22 mln zł). 

Velo Baltica, odcinek Osieki – Iwięcino

Powiązane wpisy

Co dalej z namiotem handlowym w parku?

admin

Gra miejska „Bitwa o Kołobrzeg”

admin

Okradziono firmę, która szuka gazu na terenie gminy Rymań

admin