18.9 C
Kołobrzeg
2 czerwca 2020
Także.pl
Image default

Alkohol a odchudzanie

Picie alkoholu na diecie może być problemem. Alkohol jest kaloryczny, pobudza apetyt, a ponadto spowalnia metabolizm. 

Picie alkoholu zdecydowanie utrudnia dojście do wymarzonego celu wagowego. Przede wszystkim trzeba zdawać sobie sprawę, że alkohol jest bardzo kaloryczny. 1 gram czystego alkoholu dostarcza 7 kalorii. Kufel piwa to około 250 kcal, a kieliszek wódki – 55 kcal. Rzadko poprzestajemy na jednym, a 3 piwa to czasem nawet połowa limitu kalorycznego kobiety na diecie odchudzającej. Alkohol nie zawiera żadnych wartości odżywczych, jest tylko pożywką dla tkanki tłuszczowej czyli cukrem prostym. Kufel piwa nie da nam sytości, za to fajna kanapka z ciemnego pieczywa z jajkiem i pomidorem tak. Mało tego, alkohol podkręci tylko ochotę na bezwartościowe słone i pikantne przekąski takie jak orzechy czy chipsy.

Co się dzieje jak wypijemy alkohol?

Po wypiciu alkoholu nasze tempo przemiany materii spada aż o 30%. Alkohol posiada tzw. „priorytet metaboliczny”. Organizm chce rozłożyć alkohol w pierwszej kolejności, zanim zabierze się za jakiekolwiek inne produkty, które spożyliśmy. Rozwiewając sprytne pomysły, żeby odpuścić kolację i w ten sposób zaoszczędzić na kaloriach przed imprezą: alkoholem się nie najemy! I spokojnie nadrobimy tak jak już wyżej wspomniałam przekąskami.

Monika Gawrysiak 
Dietetyka kliniczna
Kuźnia Kołobrzeg

Powiązane wpisy

Półkolonie 2020 z MOSiRem

Redakcja

Sezon żeglarski rozpoczęty

Redakcja

Geblewicz odpowiada na apel przedsiębiorców i pyta premiera o datę otwarcia granic

Redakcja

Zostaw komentarz